Jamie Thompson en Seth Hamilton

Schrijven, schrijven, schrijven

Moderator: Brenda

Joyce
Berichten: 1685
Lid geworden op: 07-01-2018 20:50

Bericht door Joyce » 08-02-2019 21:25

Wellicht had het zin om verder te onderhandelen met Seth. Het was geen geheim dat de jongeman het lastig vond om voet bij stuk te houden. Iets weerhield Jamie er echter van om misbruik te maken van deze zwakte. Verslagen zuchtte hij. “Ik betwijfel ten zeerste dat ik het heerlijk ga vinden om te zijn geblinddoekt, maar ik ga akkoord, enkel omdat ik van je hou en je vertrouw.” Liefdevol streek hij vervolgens met zijn hand door de haren van zijn vriend heen, terwijl deze hem in de hals kuste. Alles aan hun relatie klopte, het voelde als volmaakt.
Het vergeten van de verjaardag van zijn lief had hem met een behoorlijk schuldgevoel opgezadeld. Al was vergeten misschien niet helemaal de juiste benaming. Hij had simpelweg niet geweten op welke datum Seth jarig was. Natuurlijk had hij dat horen te weten, dat ontkende hij ook niet, maar om de een of andere reden had hij dat stukje informatie niet opgeslagen. Pas de avond van die betreffende dag, nadat hij bijna vierentwintig uur met zijn geliefde had doorgebracht, kwam hij erachter. Seth zijn vrienden hadden voor de deur gestaan voor een geplande spelletjesavond. Bij binnenkomst hadden ze hun vriend allemaal hartelijk gefeliciteerd. De horror die Jamie op dat ogenblik gevoeld had, was er één die hij niet snel meer zou vergeten.
In de auto werd hij geblinddoekt. “Seth? Serieus?!” riep hij uit, toen de jongeman hem mededeelde dat hij zo terug zou zijn. “Laat je me nu alleen?” Er kwam geen antwoord op zijn vraag. Een gevoel van angst bekroop hem. Het was niet fijn om in het duister te tasten. Het bracht nare herinneringen bij hem naar boven. Hij rechtte zijn rug en vermande zich. Aangezien hij Seth zonder twijfel zijn leven toevertrouwde, was hij in staat om rustig te blijven. Het lukte hem zelfs om nieuwsgierig te raken naar wat er om hem heen gaande was. Zoals beloofd, duurde het niet lang voordat zijn vriend bij hem in de auto stapte. Keer op keer bewees Seth dat hij een persoon was waarop gebouw kon worden. Het maakte hem uitermate aantrekkelijk.
“Een uur rijden?” herhaalde Jamie. “Vanaf hier vandaan is het ongeveer een uur rijden naar de zee, gaan we naar de zee?” Het was een pure gok. Eigenlijk geloofde hij er geen eens in dat zijn gok ook maar een klein beetje in de buurt van de werkelijkheid zat. Hij sprak alleen zijn gedachten uit, meer niet. Waarom zouden ze namelijk naar de zee gaan? Een strandwandeling misschien? Maar het was toch veel fijner om overdag te wandelen? Alhoewel, een avondwandeling op het strand klonk heel erg romantisch. “Ik ben niet gekleed op een wandeling, hoor. Ik heb daar niet de juiste schoenen voor aan.” Hij grinnikte zacht.
Kort dacht hij na over de vraag. “Ik wil verjaardagsliedjes, om in de stemming te komen. Kan dat?” Het leek hem wel grappig om het komende uur enkel zulk soort liedjes af te spelen. Het zou de sfeer er sowieso goed in brengen. Niet dat er nu wat mis was met de sfeer. Hij zakte wat onderuit op zijn stoel. “Of kan je anders het geluid van de ruis van de zee opzetten? Dat brengt ons alvast in de juiste stemming. We gaan naar de zee, toch?” Opnieuw was dit enkel speculatie. Nog steeds dacht hij niet dat ze naar de zee gingen. Eigenlijk was dit meer een geniepige manier om Seth uit de tent te lokken, een poging om de jongeman per ongeluk informatie te laten uitspreken.
Brenda
Site Admin
Berichten: 1391
Lid geworden op: 07-01-2018 20:37

Bericht door Brenda » 10-02-2019 12:05

Het tegenstribbelen van zijn geliefde om geblinddoekt te worden, was eigenlijk hilarisch. Toch hield Seth zijn lach in of Jamie zou vast weigeren de blinddoek nog langer te dragen. Waarschijnlijk zou hij net zo gestrest zijn mochten de rollen omgedraaid zijn. Seth had immers graag controle over de situatie, wilde het liefst een zekere graad van voorspelbaarheid…
Shit, hij had moeten weten dat Jamie aan de tijdsduur van hun ritje de bestemming kon afleiden! Dom, dom, dom! Gelukkig was Jamie al geblinddoekt, anders zou hij de diepe teleurstelling op Seths gezicht kunnen aflezen. Teleurstelling omdat hij zijn eigen verrassing al een tikkeltje had verpest… Hij had duidelijk nog wat oefening nodig bij het plannen van verrassingsuitjes. Het was iets wat hij nooit echt gedaan had, ook niet voor Lynn. Dit kwam vooral omdat zij degene was die “de broek aan had” in hun relatie, ze was een stuk dominanter dan hij was en bepaalde vaak hun dates of tripjes. Seth had zich daar nooit aan geërgerd, zolang ze het hem wel op tijd meedeelde tenminste wanneer ze wat gingen doen. Bij Jamie was hij echter degene die alles regelde en hij merkte dat hij zich heel prettig voelde bij die rol in hun relatie. Prettiger dan bij Lynn.
‘Verjaardagliedjes is goed,” antwoordde Seth enkel, omdat hij niet op de rest durfde in te gaan, bang dat hij zichzelf nog meer zou verraden dan hij nu al had gedaan. Hij verbond zijn telefoon met de auto en zette Spotify op, waar hij een afspeellijst met verjaardagliedjes opzocht die ze konden luisteren tijdens de rit. Nu ze klaar waren om te vertrekken, besloot Seth zijn lief nog te verrassen met een onverwachte kus. De lichte shock die door Jamies lichaam ging omdat het zo onverwacht was, liet hem grinniken. “Ontspan maar, lieverd, ik heb alles onder controle.”

De rit verliep redelijk goed, er was weinig verkeer op de baan en dat vond Seth een echte meevaller. Blijkbaar hadden de mensen geen zin om naar het strand te gaan, ondanks dat het aangenaam weer was. Niet extreem warm, maar toch een mooie twintig graden. T-shirt weer. Jamie probeerde meermaals op verschillende wijzen informatie te ontfutselen, maar Seth had het steeds door en wist door zijn eerdere misstap dat hij zijn woorden veel zorgvuldiger moest afwegen voordat hij ze uitsprak. Het was hem gelukt om geen informatie meer te laten lekken, tot de grote frustratie van zijn lief.
De enige poging waar Seth wel wat moeilijkheden mee had, was toen Jamie aangaf dringend naar de wc te moeten, want dat betekende dat ze ergens moesten stoppen aan een tankstation, waar Jamie natuurlijk de plaats kon vragen… Maar Seth gokte er maar op dat Jamie het die tien minuten dat de rit duurde nog wel zou uithouden. Als het al de waarheid was.
“We zijn er,” kondigde Seth aan toen hij zich parkeerde aan het afgelegen strandhuisje van zijn tante. Het was er lekker rustig, aangezien de dichtstbijzijnde steden die veel toeristen trokken toch enkele kilometers van hen verwijderd waren. Seth stapte uit en liep om de auto heen om zijn lief uit de auto te begeleiden. “Blinddoek aan laten,” zei hij streng, terwijl hij Jamie manoeuvreerde over het padje dat naar het huisje leidde. Hij opende de voordeur en begeleidde Jamie naar binnen, rechtstreeks door naar het kleine terras achter het huisje. Eenmaal ze hierop stonden, ging hij achter zijn lief staan en begon de knoop die de blinddoek op zijn plek had gehouden los te maken. Hij liet de zwarte doek zakken en sloeg zijn armen om Jamies middel, zodat zijn lief kon genieten van het prachtige uitzicht van zon, zee en strand.
Joyce
Berichten: 1685
Lid geworden op: 07-01-2018 20:50

Bericht door Joyce » 13-02-2019 14:55

Gedurende de gehele rit bleef Jamie vragen stellen. Soms zweeg hij enkele minuten, luisterend naar een verjaardagsliedje, maar elke keer weer opende hij opnieuw zijn mond. Het was niet eens zo zeer dat hij wilde dat Seth de verrassing nu al prijs gaf. Sterker nog, hij zou behoorlijk teleurgesteld zijn als de jongeman hem vertelde wat de plannen waren. Waarom hij dan toch door bleef vragen? Tja, dat wist hij eigenlijk ook niet zo goed. Het zat simpelweg in hem om door te blijven zeuren. Hij deed dat wel vaker. Zeuren om knuffels terwijl Seth aan het studeren was, bijvoorbeeld. Daarbij wist hij ook van geen ophouden. Wat was hij eigenlijk irritant soms.
Zijn moeder was er een grote voorstander van om voor het van huis gaan naar het toilet te gaan. Van kleins af aan had ze het hem op het hart gedrukt om dit dan ook te doen. Normaalgesproken deed hij voor vertrek wat zij van hem verlangde, zelfs als ze niet in de buurt was. Deze avond was echter een uitzondering hierop. Zijn vriend had hem zo verrast met zijn komst dat hij het helemaal vergeten was en dat voelde hij. Zijn blaas zeurde zo erg dat hij zijn probleem op een gegeven moment wel kenbaar moest maken. Hij moest plassen en wel nu. Hij hield het niet meer. Helaas was Seth onverbiddelijk, geen tussenstops voor plaspauzes. Er zat niets anders op voor Jamie dan het ophouden. Hij beet de rest van de rit gepijnigd op zijn lip. Het was een gênant probleem, waardoor hij zweeg en niet verder zeurde. Hij schaamde zich te erg.
Ze bereikten hun bestemming, maar de blinddoek mocht niet af. Zich hier zorgen over maken, deed hij echter niet. Hij kon alleen nog maar aan zijn blaas denken, die inmiddels echt op knappen stond. Voorzichtig schuifelde hij met zijn geliefde mee. Bang om ergens tegenaan te lopen was hij niet, hij vertrouwde Seth, daarentegen was hij wel bang dat zijn blaas de strijd op ging geven. Wat zou het rampzalig zijn als dat gebeurde. Gelukkig gebeurde dit niet. Zijn onderbroek was nog helemaal droog, toen ze op hun eindbestemming aankwamen.
De blinddoek ging af. Jamie knipperde een paar keer met zijn ogen tegen het licht. Het was natuurlijk al avond, maar het was ook zomer en daarom nog niet donker. Zijn ogen wenden langzaam aan het licht en wat hij te zien kreeg, was adembenemend. Het uitzicht, hij had er geen woorden voor. Het strand, de zee.. Hij had gelijk gehad. Zijn eerste gok was gewoon juist geweest! Ze gingen inderdaad naar de zee. Wauw. Zou hij Seth hebben laten grimassen toen hij het in één keer goed had geraden? Waarschijnlijk wel. Hij was echt een irritante vriend..
Glunderend keek hij naar zijn geliefde om. “Het is prachtig, Seth..” fluisterde hij zachtjes. Hij was er helemaal ondersteboven van. Achter Seth zag hij een strandhuisje, naar zijn mening behoorlijk luxe. “Mogen we hier wel zijn?” vroeg hij vervolgens, zich afvragend of ze een privéterrein opgeslopen waren. Zijn vriend kennende was het meer dan legaal om hier te zijn. “Heb je..?” Hij liet de vraag in de lucht hangen. Het was te absurd om te vragen of ze hier gingen overnachten. Het kon bijna niet zo zijn. Het was allemaal te mooi. “Wauw..”
Dankbaar drukte hij een kus op de lippen van zijn vriend. Ondertussen wiebelde hij van zijn ene been op het andere. Het probleem met betrekking tot zijn blaas was nog steeds niet opgelost, maar het moment was te romantisch om dit niet-charmante gegeven ter sprake te brengen. Vandaar dat hij zonder iets te zeggen zijn blik weer op de zee richtte. Het was niet bevorderlijk voor het zeurende gevoel van zijn blaas, maar het was wel prachtig. “Dit uitzicht is zo romantisch, Seth. De omgeving, wauw, het hele moment is super romantisch.” Behalve zijn volle blaas dan, dat was het enige dat wat minder romantisch was.. Waarom had hij zijn moeder haar raad nou niet opgevolgd?
Brenda
Site Admin
Berichten: 1391
Lid geworden op: 07-01-2018 20:37

Bericht door Brenda » 11-03-2019 14:35

Het duurde even voordat er reactie uit Jamie kwam, maar dit was niet erg. Seth vond het zelfs heel normaal, want de jongen had toch een uur mogen ervaren hoe het was om blind te zijn en nu werd hij overspoeld door het licht van de late avondzon. De reactie die hij kreeg, was prachtig, precies zoals hij gehoopt had. “Ja, dit is helemaal voor ons dit weekend. Mijn tante is de eigenaresse, en ze was meer dan enthousiast om mij de sleutels een keertje te lenen.” Enkele jaren geleden was hij hier ook geweest, met de hele vriendengroep, en dat was ook ontzettend gezellig geweest… Ze spraken er wel vaker over om nog een keer terug te komen, maar tot nu toe was het er nog niet van gekomen. Misschien gebeurde het ooit wel.
Het gewiebel van Jamie was ontzettend afleidend tijdens de kus, en hierdoor realiseerde Seth zich ook dat Jamie niet gelogen had over de nood aan een plaspauze. Shit, had hij zijn vriend echt zo lang laten wachten met een volle blaas? Dat was vast ontzettend ongemakkelijk en zelfs pijnlijk geworden… “Het is inderdaad heel romantisch,” beaamde hij, al was het schuldgevoel dit zeer zeker niet. “Ik ga onze spullen alvast uit de auto halen, jouw moeder en zus hebben een weekendtas voor ons ingepakt. Ga jij ondertussen maar even naar de wc, die vind je binnen, tweede deur aan de linkerkant.”
Hij liet Jamie weer los en deed wat hij net gezegd had dat hij zou doen, hij bracht hun tassen naar de slaapkamer die uitzicht op zee had. Aangezien het er een beetje muffig rook, deed hij nog even de ramen open zodat er wat frisse wind door de kamer waaide. Vervolgens ging hij terug naar beneden, naar de keuken waar hij alvast begon aan het avondeten. Ze moesten immers wel nog iets eten vandaag, al was het maar iets kleins. Seth had op voorhand al een soort van menu gemaakt voor deze trip waardoor hij perfect wist wat hij wilde maken en de ingrediënten allemaal binnen handbereik waren. Voorbereiding was echt een sterktepunt voor hem.
Toen Jamie zich terug bij hem voegde, glimlachte hij naar zijn lief. “Heb je het me vergeven dat ik je geblinddoekt heb?” Vroeg hij speels, met een knipoogje aan het einde van zijn vraag. Knipogen was zeker niet een van de dingen die hij vaak deed, maar nu gebeurde het gewoon en dat liet hem grinniken. Het was echt fijn om hier te zijn, met zijn tweetjes. Seth had zich in geen tijden zo prettig en ontspannen gevoeld. “Zullen we na het eten nog even een wandeling maken?”
Joyce
Berichten: 1685
Lid geworden op: 07-01-2018 20:50

Bericht door Joyce » 17-03-2019 21:40

Met Seth zijn instructies had Jamie het toilet zo gevonden. Gelukkig maar, want zijn blaas had echt op springen gestaan. Eenmaal hij terug in de hal stond, begon zijn nieuwsgierigheid genadeloos aan hem te knagen. Kort aarzelde hij, waarna hij besloot een kleine ronde door het strandhuis te maken. Al was het enkel maar om even te kijken waar hij vannacht zou slapen. Wetende dat zijn vriend later deze avond naar alle waarschijnlijkheid een zorgvuldig voorbereide rondleiding gepland had staan en het daarom niet zou waarderen als hij wist dat er nu al door het huis gesnuffeld werd, probeerde hij zo zachtjes mogelijk te doen. Zolang zijn geliefde dacht dat hij nog op het toilet zat, was er niets aan de hand.
In de slaapkamer stond een groot hemelbed op hem te wachten. Het ding leek zijn naam te roepen. Niet in staat de verleiding te weerstaan, schuifelde hij door de kamer heen. Nadat hij zijn schoenen had uitgeschopt, kroop hij onder de lakens. Een aangename warmte overspoelde hem, een warmte die de perfecte balans vormde met het zeebriesje dat door de kamer waaide. De gedachte aan deze bries deed hem opkijken, waardoor hij geconfronteerd werd met het prachtige uitzicht op zee. Hij hapte naar adem. Wauw.
Een minuut of tien later, duwde hij zichzelf met tegenzin uit bed. Op zijn sokken vervolgde hij zijn ronde, welke na nog eens vijf minuten eindigde in de keuken. Seth was hier druk in de weer, maar had desondanks dat de tijd om hem te begroeten met een glimlach die zijn hart een slag sneller liet slaan. De hoeveelheid liefde in dit gebaar was ongelooflijk. “Natuurlijk, ik vergaf je al op het moment dat je me trakteerde op die verrassingskus.” antwoordde hij blozend. De ondeugende knipoog was hem zeker niet ontgaan. Het verheugde hem. Hij nam plaats op het aanrecht, zodat hij vanaf daar in stilte toe kon kijken hoe Seth het eten voor hen bereidde. Eigenlijk was het vreemd dat al deze verse ingrediënten klaar hadden gelegen in de koelkast.
“Een wandeling? Nu nog?” vroeg hij. In zijn stem was duidelijk een soort teleurstelling te horen. Hij wierp een blik uit het keukenraam. Het begon al donker te worden. “Sorry, zo bedoelde ik het niet.” De teleurstelling in zijn eigen stem was ook hem niet ontgaan. “Ik heb het bed zonet uitgeprobeerd, en hij is zo comfortabel dat ik er het liefst direct weer in kruip.. Het kostte me heel wat wilskracht om hier nog te verschijnen. Ik heb zin om te slapen, in jouw armen om precies te zijn.” verklaarde hij zijn reactie naar waarheid. “Maar een wandeling met jou is ook leuk. Het bed loopt niet weg. Laten we zo maar even een frisse neus gaan halen. Kunnen we daarna wel meteen het bed induiken?”
Plaats reactie